Богдан Гринюка, викладач обласного відділення МАН України, кандидат історичних наук, учитель історії ТЗОШ № 22, старший науковий співробітник АІКЗ «Давній Пліснеськ» провів лекцію з ознайомлення до науки археології та розповів про те, хто такі археологи. Юні дослідники отримали інформацію про виявлені археологічні матеріали та здійснили опис керамічного матеріалу (фрагменти горщиків, мисок, глечиків) з Пліснеського городища. Учні на занятті також описали крем’яні знаряддя (сокири, наконечники стріл, спису, розтирач) та металевих предметів – стилос, металевий цвях ХVIIІ ст., кімерійську стрілу, елемент скляного кубка ХVIІ ст. Окрему увагу приділили практичному заняттю про розвиток освіти в Київській Русі та пробували писати стилосом по восковій дощечці.
Здійснили пішу екскурсію містом Теребовля до сакральних пам’яток – церкву св. Миколая, церкву св. Володимира (колишній костел Внебовзяття Пресвятої Діви Марії).
Після обіду юні науковці з викладачами здійснили похід через теребовлянський ліс до Підгорянського монастиря (в офіційних документах – «Теребовлянський святого Спаса»).
Сергій Семенюк, викладач обласного відділення МАН України, учитель Юськовецького ЗЗСО, провів лекційно-практичне заняття про Броунівський рух. Відзначив, що Ерист Мах та Людвіх Больцман вважали, що атоми існують. Відкриття Броунівського руху: 1 – Ян Інгенхаус – 1784 року (рух завислих у воді мікроскопічних частинок вугілля), 2 – Робер Браун – 1827 року (рух завислих у воді мікроскопічних частинок, а саме: частинок, які плавали у заповнених водою порожнинах зерен пилку відповідних рослин).
Викладач розказав про рух броунівської частинки під дією ударів молекул середовища.
Від відкриття до опису явища пройшло понад 120 років. За допомогою копійки учні мали можливість визначити «Кроки вперед і назад». А також учасники лекторію розв’язували задачу про «П’яного матроса», який здійснював випадкові блукання вздовж набережної. В результаті визначили, що матрос пройшов за одну годину 15 метрів.
Манівці проводили експеримент з парфумами. Викладач навів приклади практичного використання броунівського руху, моделювання поширення пожеж у табличному процесі.