26 жовтня. Я з моїми учнями  Кондратюк О., Петрунишиним Ю., Качаном І. готувалися їхати до м. Тернопіль. Все було добре. Підвечір різко погіршилася погода: почався сильний вітер та дощ. Поїздка була під загрозою… Але ми не здалися.

І вже о 22.00 були у Тернопільському відділенні МАН, де нас радісно зустріли, пригостили чаєм та печивом. Біля опівночі вирушила наша група з Тернопільщини до залізничного вокзалу. О 00:45 усі впорядковано, як електрони в провіднику, сіли в поїзд до м. Київ.

27 жовтня. 8.30 год. Поїзд прибув до столиці . Ми сіли в маршрутку і поїхали на поселення у Всеукраїнський табір «Юннат» національного еколого-натуралістичного центру учнівської молоді МОН України. Після поселення ми вирушили на навчально-тренінгові заняття на базі наукових студій НЦ «Мала академія наук України» в лабораторію «МАНЛаб».

У цей день заняття були з фізики. Лектор Ігор Станіславович нам продемонстрував багато унікальних приладів, коротко пояснив принцип їх роботи. Це було цікаво, тому і запам’яталися такі з них:

– дозиметр РКС-01 «СТОРА», який дозволяє вимірювати радіаційний фон, до речі, прилад українського виробництва (ТОВ Центр забезпечення лабораторій «Міра»);

– дифузійна камера – прилад, у якому можна спостерігати видимі треки заряджених часток;

– рентгенівська установка PHYWE XR 4.0, яка дозволяє робити рентгенографічні дослідження об’єктів; вона має систему безпеки, яка очікує на патент, тому не потрібно боятися дії іонізаційного опромінення школярами, бо потужність еквівалентної дози є малою порівняно з радіаційним фоном навколишнього середовища 0,14мкЗв/год (одне рентгенівське обстеження людини – 1,4мЗв);

– електростатичний генератор Ван де Граафа – прилад, у якому за допомогою електризації тертям створюється напруга між сферичними електродами до кількох мегавольт, яка призводить до пробою у повітрі між ними;

– установка «Котушки Гельмгольца», яка створює однорідне магнітне поле;

– установка для вивчення хвильових явищ на поверхні води;

– сонячний телескоп Coronado ST 70/400 для дослідження поверхні Сонця, а саме за допомогою нього можна спостерігати протуберанці, плями, тощо;

– 3D моделі надруковані на 3D принтері та сам принтер.

Потім була лабораторна робота «Зважування тіл гідростатичним методом». На ній учні визначали густини речовин куль (стрибунців) різних діаметрів. Для цього використовували штангенциркуль та динамометр з цифрового вимірювального комплексу. В результаті визначили густину речовин кожної кулі, вона виявилась однаковою.

Після цього учні прослухали захоплюючу лекцію про різновиди телескопів та методи обробки астрономічних зображень. Під час лекції Ігор Станіславович неодноразово згадував про єдину в Україні шкільну сільську обсерваторію, що знаходиться неподалік м.Тернопіль (с. Лозова) та співпрацю з нею. Також учням розповіли про новий проєкт «Архів первинних матеріалів для отримання астрономічних світлин», що знаходиться на сайті МАНЛаб.

Згодом ми досліджували геологічні знахідки, навчилися визначати їх твердість

У суботу, 28 жовтня, для учнів проводилися захоплюючі заняття з біології та хімії. На яких досліджували слину під мікроскопом, а саме відмінність слини у чоловіків і жінок; синтезували сорбенти, тощо.

У неділю учні відвідали інтерактивний простір «Музей науки» та гуляли вулицями нічного Києва.

Учням сподобалося навчання, вони дуже вдячні Вам за можливість відвідати одну з найбільших учнівських лабораторій у Східній Європі! Набутий досвід однозначно стане їм в нагоді для майбутніх дослідницьких робіт.

Отже, сувора погода під час поїздки виявилась обернено пропорційною до отриманих майбутніх вражень від неї.

 

Слава Україні!

Качан Ілля

Навчання в МАНЛаб було надзвичайно цікавим та корисним досвідом для мене. Я отримав можливість поглибити свої знання з фізики, хімії та біології.

Кожне заняття було цікавим та насиченим інформацією, а завдання та проєкти допомогли мені розвинути свої аналітичні та креативні навички.

Особливо мені сподобалося те, що заняття проводилися у формі дискусій та лабораторних робіт, і це дозволило мені активно долучатися до процесу навчання та ділитися своїми думками з учасниками. Також хочу відзначити професійну та дружелюбну атмосферу, яка панувала тут, завдяки чому навчання стало ще більш приємним.

Я вдячний викладачам МАНЛаб за їхню підтримку та надану можливість розвивати свої здібності та вміння. Цей досвід надихнув мене на подальше вивчення науки та мотивував досягати нових висот у своїй освітній кар’єрі. Я рекомендую МАНЛаб всім, хто прагне розширити свої знання та отримати цікавий та корисний досвід навчання. Дякую МАН за цю незабутню можливість!

 

Петрунишин Юрій

Я задоволений тим, що побував в лабораторії МАНЛаб. Були цікаві, насичені лекції. І кожен раз, коли мені розповідали теорію, я міг спробувати зробити це на практиці з допомогою наданого нам обладнання. Наприклад, лабораторна робота про сорбенти. Спочатку нам розповіли, що таке сорбенти, які в них властивості. Потім нам пояснили, як користуватися обладнання, провели техніку безпеки. Після цього ми приступили до захоплюючої роботи. Створивши сорбенти власного виробництва, ми змогли на практиці перевірити їхню дію. Це було неперевершено…

Робота в МАНЛаб складається з таких етапів:

1) Викладачі доступно пояснюють матеріал і проводять техніку безпеки.

2) Надають усі необхідні прилади і ми виконуємо роботу.

Дякую МАН за незабутні враження та цікавий досвід, який я отримав під час зустрічі.

 

Кондратюк Олександра

Я – учениця 9 класу Олександра Кондратюк взяла участь у навчально-тренінгових заняттях на базі наукових студій НЦ «Мала академія наук України» на базі лабораторії «МАНЛаб» в м.Києві.

В перший день нам провели екскурсію по території та розповіли про фізичне обладнання (там його дуже багато…). Розказали цікаву інформацію про кристали, після чого ми виконували практичне заняття. На ньому ми навчились відрізняти кристали від гірських порід і побачили справжні кристали.

Пізніше розгадали загадку з рідиною(-ими) та кульками різного кольору в пляшці, які при перемішуванні розділялись. Спочатку одні під дією сили Архімеда переміщались вверх, а інші – вниз та згодом вони переміщувалися до середини пляшки. Пізніше ми всі разом розв’язували задачу із визначенням густини кульки за допомогою цікавої лінійки та вагів. Згогдом нам показали, як визначити густину кульки в інший спосіб: для цього визначали вагу кульки в повітрі, а тоді у воді за допомогою динамометра, що підключається до комп’ютера…

Ми також мали змогу побувати в інтерактивному просторі «Музей Науки». Там було дуже цікаво й можна було доторкнутися до всіх експонатів. Найбільше мені сподобався велосипед з квадратними колесами й крісло, з якого неможливо впасти. Також було дуже цікаво збирати пазли через лінзи, які викривлювали зображення. Це було дуже важко! Пізніше ми прогулялись Києвом: були на Хрещатику та майдані Незалежності. Я вперше здійснила проїзд у метро.

Мені дуже сподобалась поїздка, та я гарно провела час. Познайомилась з новими людьми. Перший раз побувала в Києві, прогулялась містом, була в цікавих та красивих місцях. Навчилась та дізналась багато цікавого та корисного. Я була дуже вражена лабораторіями, масштабом, кількістю обладнання, також були дуже ввічливі та приємні викладачі. Я дуже задоволена цією поїздкою та з радістю поїхала б ще раз. Це було потужно! Щиро дякую Вам – МАН!